-
InFINNityDeck replied to the topic Tulp uit Castricum in the forum Deepsky 6 years, 7 months ago
Afgelopen avond was het hier nog helder, dus een prima gelegenheid wat RGB aan mijn Tulp toe te voegen. De processing deze keer wat conservatiever gedaan. Totale integratietijd is nu 1:20 in R, G en B (subs van 120s), 2:10 in Ha, 4:15 in O-ii en 5:30 in S-ii, in totaal bijna 16 uur. Geprocessed met APP met Hubble palet, beetje aan de kleuren…[Read more]
-
KeesScherer started the topic Het gratis PDF "Free Astronomy Magazine" in the forum Methoden en Technieken 6 years, 7 months ago
Een prima Astronomie blad dat als PDF te downloaden is vanaf deze website. Het bestaat al zo’n 10 jaar, maar ik kende het nog niet, na het lezen van een paar exemplaren krijg ik de indruk dat het blad mooi vormgegeven is en goede aktuele atikelen bevat.fam
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Dank!
Het valt hier nog mee met de bewolking, ben nog snel wat RGB data aan het verzamelen voor mijn Tulpje, maar de koepel gaat zo inderdaad dicht voordat het echt bagger wordt…
Nicolàs
-
Bakx replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Knap hoor!
Het wordt na komende nacht weer bagger-weer. Dus weer hopen tijd om het processen verder uit te diepen.
En de darks-en flats- bibliotheek weer up-to-date te brengen…….
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
We moesten wat geduld hebben, maar dan werd het toch weer helder. De afgelopen nacht weer wat data geschoten op NGC7129. In totaal staat de teller nu op 80m lum, 270m R, 298m G, 248m B en 420m H-alpha, alles bij elkaar bijna 22 uur integratietijd. Toch lijkt het dat er nog meer uit te halen is. Er zijn nu duidelijk stofwolken aanwezig en gekleurde…[Read more]
-
InFINNity Deck started the topic Time-lapse InFINNity Deck 30 oktober 2019 in the forum Je eigen sterrenwacht 6 years, 8 months ago
Gisteren was het prachtig weer en dus kon ik eindelijk verder met NGC7129. Toen het spul eenmaal draaide bedacht ik me dat ik mijn ZWO ASI290MC wel eens kon gebruiken voor een aardige time-lapse. Voor een eerste poging is ie best aardig geslaagd. De opname is gemaakt met FireCapture, de frames zijn 10 seconden belicht, met een tussenpauze van 15…[Read more]
-
Bakx started the topic M42 en omstreken in Ha in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Waterstof heeft de toekomst, lezen we dagelijks in de krant.
Nou daar is inderdaad zat van. Kijk maar om ons heen.
6 panelen 6x5min ieders.
Atik16200 achter de Esprit100
Panelen gestackt in PI en gestitchet in APP.
3 uurtjes bij elkaar en dan krijg je dit.
Arieimage_105175
-
Musquetier replied to the topic Nieuw Speeltje in the forum Telescopen 6 years, 8 months ago
Ik kan er een reducer/flattener tussen zetten en het f getal bv terug brengen naar F5,36.
Marco beviel mij deze aan: https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p4955_Astro-Physics-CCDT67-0-67x-Reducer-2—-e-g–for-GSO-RC.html
-
KeesScherer replied to the topic PixInsight in the forum PixInsight 6 years, 8 months ago
Warren A Keller heeft een nieuwe website online gezet: EasyPixinsight.com met een serie videotutorials (One Shot Color/ DSLR/ Mono CCD) met bijbehorende bestanden en icon sets.
En Image Processing for Astro Photography IP4AP.com is dan de vervolgstap.
-
Theunissen replied to the topic Nieuw Speeltje in the forum Telescopen 6 years, 8 months ago
Erg indrukwekkend Rob. Kun je de F waarde nog verder reduceren en zo ja, ga je dit ook doen?
-
KeesScherer started the topic 2I Interstellar C/2019q4 Borisov in the forum Zonnestelsel 6 years, 8 months ago
2I oftewel C2019q4 Borisov is het 2e Interstellaire object (na Oumuamua ). in de nacht van 25 op 26 oktober had ik de kans om een poging te doen om de komeet vast te leggen tussen 04:30 en 06:30, beginnend laag in het oosten op zo’n 20 graden en eindigend comfortabel hoog vlak voor einde astronomische duisternis op ruim 40 graden. Dankzij de…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Nieuw Speeltje in the forum Telescopen 6 years, 8 months ago
Indrukwekkend stuk gereedschap! Alvast voor op de montering die onderweg is natuurlijk. Wel weer een hele leercurve om te doorlopen.
-
Musquetier started the topic Nieuw Speeltje in the forum Telescopen 6 years, 8 months ago
Nieuw speeltje voor in het Sterrenhok: de RC-10 (f8) met Moonlite focusser.IMG_5074
-
van der Hoeven replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat de voorwaarden antwoord waren op je vragen, maar had netjes geweest even te antwoorden. Bedankt voor de feedback!
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Volgens mij is het prima begrepen, maar ik had hier wel een antwoord op verwacht anders dan het uit het niets verschijnen van de wedstrijdvoorwaarden met datum 17 oktober 12:00 uur. Maar ik laat het hierbij.email-astrofotowedstrijd
-
van der Hoeven replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Om eerlijk te zijn geen idee. Blijkbaar hebben je opmerkingen wel iets bewerkstelligd. Ik zie de mails niet, dat gaat allemaal via Nova. Had je om een reactie gevraagd? Misschien dat dat verkeerd begrepen is?
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Dank voor de reaktie André. Ben je er overigens nog achter gekomen waarom ik geen antwoord op de email gekregen heb?
-
van der Hoeven replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Het idee was om gewoon leuk een fotowedstrijd te organiseren om de astrofotografie in Nederland wat te promoten en een ‘smoel’ te geven op het Gala voor de sterrenkunde. Vervolgens ontstaan er gigantische discussies over alle mogelijke details. Sommige zeer terecht, maar sommige ook wel wat zeurderig (persoonlijke mening, en dan heb ik het niet…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 8 months ago
Onderzoek naar wat er precies te zien is op 1 van de 223 opnamen gebruikt voor deze foto is te vinden in:het artikel hier op SN:”Satellietsporen identificeren met het voorbeeld van een ontplofte 2e trap van een Delta raket” en op Flickr.
-
Musquetier posted an update 6 years, 8 months ago · updated 6 years, 8 months ago
Aangezien ik nog steeds in afwachting ben van de OGEM (aka Trident) montering en de EQ8 alweer enkele maanden heb verkocht heb ik voorlopig de vertrouwde CGEM mount maar weer op de paal in het sterrenhok gemonteerd. Dan kan ik in ieder geval nog iets doen op het astrofotografie-vlak… IMG_5071
- 4 people like this.
-
Ja, alweer even geleden inderdaad. Leuk dat je in ieder geval iets kan gaan schieten. :)
-
Ziet er keurig uit, dus kom maar op met die foto’s!
Nicolàs
-
Ha Rob, zelf heb ik ook een CGEM. De poolzoeker vind ik niet echt geweldig. Vraagje heb jij een andere manier om op de pool af te stellen?
-
Zeker, ik gebruik de PoleMaster, werkt zooooo fijn!
- Load More









