-
InFINNityDeck replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Hoi Kees,
zeker jammer, bij jou is de verbetering overduidelijk. Gebruikte jij ook een droplet size van 0.5?
Vooralsnog loont het bij mij niet de moeite en is de afweging tegenover de schijfruimte en vooral de post-processing tijd (dus alle stappen vanaf en incluis RGB-combine) eenvoudig gemaakt: ik blijf vooralsnog zonder drizzle werken.
Maar…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic M31 vanuit de achtertuin in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Hallo Rutger, wanneer ik de focus afbeeldingen bekijk dan komt de focuswaarde van het Bahtinov plaatje (1779) niet overeen met de autofocus optima in de andere plaatjes. Ik ben benieuwd naar de Data die je gaat uploaden naar het APP forum!
-
KeesScherer replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Dat is jammer Nicolàs, dan werkt drizzle bij jouw setup niet. Bij mij is het verschil goed te zien, b.v. in bijgaand voorbeeld van NGC206 in M31. Links gewoon, rechts 2 x drizzle. Je ziet dat de resolutie duidelijk beter is in het rechter plaatje.M31-drizzle-effect
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Na heel wat uurtjes stampen was de plaat gedrizzled. Vervolgens heb ik NGC660 er uit geknipt en die naast het exemplaar gezet dat zonder drizzle geproduceerd was. Om ze goed te kunnen vergelijken heb ik die laatste met een factor 2 opgeblazen. Afgezien van de flinke toename in ruis en de wat andere helderheid van het object door de iets andere…[Read more]
-
Bus replied to the topic M31 vanuit de achtertuin in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Sjesus dat werkt echt kak vanaf een telefoon….Screenshot_20200917_210702_com.zwoasi.asiairScreenshot_20200922_211821_com.zwoasi.asiairScreenshot_20200925_210116_com.zwoasi.asiairFB_IMG_1601101975282
-
Bus replied to the topic M31 vanuit de achtertuin in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Nu de foto’s nog :-)
-
Bus started the topic M31 vanuit de achtertuin in the forum 5 years, 9 months ago
Onlangs is er een update gekomen voor de inmiddels welbekende ASIAir van ZWO.
Deze update maakt het onder andere mogelijk om automatisch scherp te stellen. Dit is een erg handige functie, die nog in de kinderschoenen staat, welke je in staat stelde om gedurende een nacht fotograferen het scherpstellen tussen verschillende filters automatisch uit…[Read more] -
InFINNityDeck replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Tsja, mijn NUC heeft maar 4 threads in de aanbieding en die gebruik ik dan ook allemaal… Hij staat al op 74% :-)
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Instellingen voor 2 x drizzle zijn helemaal goed zo Nicolàs. Ah, de snelheid, ik gebruik een Snelle laptop met SSD’s en 64GB Ram en geef APP 11 van de 12 Threads. Dan schiet het erg op.app
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Hoi Kees,
dank voor het compliment! Ik heb vanochtend 2x drizzle aangezet en de data nogmaals laten integreren… en daar is mijn NUC nog steeds zoet mee. Ik vermoed dat ie nog een uur of vijf nodig heeft de klus te klaren. Een paar uur geleden moest ik eerst nog wat schijfopruiming doen, want APP heeft maar liefst 140Gb nodig om dit proces te…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
Fraai weer Nicolàs! NGC660 vraagt om 2 x drizzle in APP met zoveel subs. je zal zien dat er dan meer details zichtbaar worden.
-
InFINNityDeck started the topic NGC660 en NGC6820/NGC6823 in September 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
De afgelopen dagen hadden we een periode van fantastisch weer en dus weer iets uitgezocht om te fotograferen. Ik heb hiervoor een lijstje van objecten die ik graag op de plaat wil zetten. Twee van deze objecten zijn NGC660 en NGC6823 (met daarin de reflectienevel NGC6820). Nu zat NGC660 pas na half twaalf boven de 30 graden, terwijl NGC6823 rond…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic RGB combinatie met duo filter in the forum Methoden en Technieken 5 years, 9 months ago
Hoi Johannes,
evengoed een fraaie plaat! Moeilijk te zeggen wat je verkeerd doet, omdat we niet weten wat jouw instellingen waren. Afgezien van een wat beperkt aantal subs voor je darks (ik zou aan willen raden er 25 te gebruiken), kunnen we dit dus moeilijk beoordelen. Kan je je master darks hier laten zien en herkent APP deze ook als dark voor…[Read more]
-
Dekker started the topic RGB combinatie met duo filter in the forum Methoden en Technieken 5 years, 9 months ago
Ik heb problemen met APP. Ik heb 10 frames van 300 seconden en 5 darks samen met 5 frames van 900 seconden met dark kan ik dat inladen in APP (Ha/OIII combi) Na het callibreren en de verdere procedure komt er na de intergratie een erg donker beeld uit met een wat ongebruikelijke piek in het in het histogram.
Zonder het gebruik te maken van Darks…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Stephan's Quintet en wat andere fuzzies op 13, 15 en 18 september 2020 in the forum Deepsky 5 years, 9 months ago
De laatste tijd begint het weer weer eens mee te werken en dus draait InFINNity Deck overuren. :-)
In de nachten van 13, 15 en 18 september heb ik Stephan’s Quintet (Hickson Compact Group 92, oftewel HCG92) in het sterrenbeeld Pegasus en omgeving op de korrel genomen. Het quintet (rechtsonder op de foto) bestaat uit 5 sterrenstelsels (NGC 7317, NG…[Read more]
-
Bus replied to the topic Saturnus 31-07-2020 met Maksutov 180 in the forum Zonnestelsel 5 years, 9 months ago
Hoi Nicolas,
Daar zeg je zo wat. Een reducer combineren met een extender is natuurlijk niet echt zinvol ;-) ….ik zal het eens proberen zonder reducer en kijken wat er zoal uit rolt.
mvg,
Rutger
-
KeesScherer replied to the topic Planeet fotografie telescoop/camera opties in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 9 months ago
Het Bahtinov masker voor de Maksutov 180 is binnen. (Pen en masker voor 200 mm telelens voor schaal). Firecapture v2.7 beta heeft nu een FWHM tool dat ook zou kunnen werken, maar nog geen Bahtinov help tool (Met vergroting en lijnfit routine)bahtinov
-
InFINNityDeck replied to the topic Saturnus 31-07-2020 met Maksutov 180 in the forum Zonnestelsel 5 years, 9 months ago
Hoi Rutger,
op zich is de combinatie van reducer en barlow een beetje dubbel werk met de kans op meer vervorming van het wavefront. Zou je hem met een 1.5x barlow combineren, dan schiet je niets op… ;-)
Maar of het echt kwaad kan, weet ik niet, heb ik geen ervaring mee. Gevoelsmatig zou ik zo weinig mogelijk glas tussen de planeet en de camera…[Read more]
-
Bus replied to the topic Saturnus 31-07-2020 met Maksutov 180 in the forum Zonnestelsel 5 years, 9 months ago
Bedankt voor deze goede uitleg en tips Nicolas.
De RC6 is inderdaad een f9 kijker, maar ik gebruik ook nog een 0.67x reducer wat de telescoop naar f6 brengt. Wanneer je dan de 2.5x barlow toepast kom je op de “ideale” f15. Nu heb ikzelf nog geen ervaring met planeet fotografie, dus alles is nieuw voor mij. Ik heb dan ook geen idee of je de…[Read more]
- Load More













