-
InFINNityDeck replied to the topic C/2020 F3 Neowise 20 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Hoi Hans,
stacking heb ik gedaan met Deep Sky Stacker. Je kan daarin de komeet markeren e de rest gaat dan vanzelf. Doordat mijn montering uit zichzelf de komeet volgt, maak ik daar geen gebruik van, het gaat dan zonder ook prima (scheelt weer een paar klikken).
Succes vanavond!
Nicolàs
-
van Overzee replied to the topic C/2020 F3 Neowise 20 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Helemaal niet! Gisterenavond ben ik ook nog druk bezig geweest. Met het blote oog is de komeet moeilijk te zien. Maar in de verrekijker was het een schitterend gezicht. Ik had net de Star Adventurer op gesteld, helaas kwam toen de bewolking opzetten.
Vanavond nieuwe poging, heb een donkere plek gevonden bij ons in de buurt, geen lantaarnpalen.…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic C/2020 F3 Neowise 20 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Het is ongelofelijk, maar afgelopen nacht waren er net twee gaatjes in de bewolking: de eerste om scherp te stellen, de tweede om de subs te schieten, dus bij deze wederom een Neowise foto (als het vervelend begint te worden, dan hoor ik het wel ;-)).
Het begin van tweede gaatje was niet volledig helder, zat nog een flinke sluier in waardoor de…[Read more]
-
Doreleijers became a registered member 5 years, 11 months ago
-
van der Hoeven started the topic Neowise in de afgelopen 2 weken in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Dit zijn mijn hoogtepunten van de Neowise fotografie in de laatste 2 weken. Ben hier erg blij mee. Alles met een D810a met Tamron 24-70mm lens (ISO800).Rotterdam_KopvanZuid_komeet-18072020-borderNeowise_forgottenbridge_12072020-67p-border-1Komeet_c2020-f3_11072020-6
-
InFINNityDeck replied to the topic Ontmoeting tussen Neowise en Talitha op 17-18 juli 2020 in the forum Kometen 5 years, 11 months ago
Dank! Ja, het was flink mazzel hebben. Aanvankelijk zat het ook hier potdicht. Zo rond tienen begon het open te trekken en heb ik de GTT60 van camera voorzien en de montering voorbereid voor het komeet-tracken. Vervolgens was het af en aan bewolkt en helder, maar uiteindelijk was het zo rond half twaalf was er een flinke opklaring en begon het…[Read more]
-
van Overzee replied to the topic Ontmoeting tussen Neowise en Talitha op 17-18 juli 2020 in the forum Kometen 5 years, 11 months ago
Je hebt echt geluk gehad. In Haarlem was de horizon helaas bewolkt. Mooie foto’s !
-
InFINNityDeck started the topic Ontmoeting tussen Neowise en Talitha op 17-18 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Afgelopen nacht hadden Talitha (iota Ursa Major) en C/2020 F3 NEOWISE een niet zo heel erg stiekeme ontmoeting. Waarschijnlijk door honderden wereldwijd gadegeslagen kwamen de twee afgelopen nacht tot dichte nadering. Net als eergisteren stond InFINNity Deck weer open en de montering snorde weer vrolijk met Neowise mee. Ditmaal had ik zowel de…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic C/2020 F3 NEOWISE op 17-18 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
De nacht van 17 op 18 juli was het weer helder en dus stond de koepel van InFINNity Deck weer open. De komeet C/2020 F3 Neowise was met het blote oog mooi te zien, tijd voor wat opnames dus. Na eerst een uurtje met het blote oog en met de Celestron C11 gekeken te hebben, ging om middernacht de SkyWatcher Esprit 150ED met ZWO ASI1600MM Cool Pro…[Read more]
-
van Overzee started the topic C/2020 F3 Neowise op 12 juli in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Nog een foto van de komeet C/2020 F3 Neowise genomen zondagmorgen 12-7 om ca 3,46 uur van uit Haarlem op de stoep voor mijn huis. Daar dit de eerste keer was dat ik de komeet zou zien en , zodoende heb ik vanwege de lage stand en de aanwezigheid van vele obstakels, zoals bomen en schuttingen gebruik gemaakt van een fotostatief. Op deze manier…[Read more]
-
KeesScherer started the topic DutchSteammachine DAIN-AI verbeterde Apollo Video in the forum Ruimtevaart 5 years, 11 months ago
De bewerkingen van o.a. Apollo 16mm 12fps films naar 60fps 4K video met DAIN-AI technologie zien er fantastisch uit, zeker ook met het oorspronkelijke geluid erbij. Apollo 16 Lunar Rover rit op Youtube. Een artikel met uitleg.dutchsteamapollo16
-
Frank_Teunissen posted an update 5 years, 11 months ago · updated 5 years, 11 months ago
Komeet C/2020 F3 “Neowise” boven de Ooijpolder
De heldere komeet Neowise vanaf het uitzichtpunt bovenaan de Oude Holleweg in Beek(Berg en Dal) richting Persingen in de nacht van 11 op 12 juli 2020 rond 1:30. Dit uitzichtpunt dat over de Ooijpolder kijkt, is exact naar het noorden gericht. De komeet stond toen op 127miljoen kilometer van de…[Read more] -
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 11 months ago
Ik heb gisteren ook de mogelijkheid tot tekst annotatie toegevoegd in de software (datum, tijd, image details en eigen tekst).
Om de te installeren (als je de software al hebt geïnstalleerd) voer je de volgende commando’s uit:cd ~/allsky
git pull
Als je de GUI gebuikt ook nog deze stap uitvoeren:sudo cp camera_options.json /etc/raspap/
-
Musquetier posted an update 5 years, 11 months ago
Nu ook de komeet op de allsky cam (met de RPi HQ camera): https://www.musquetier.nl/downloads/allsky-20200711.mp4 rechtsonder komt hij langs aan het einde van de nacht…
-
InFINNityDeck replied to the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Ik zal eens aan @musquetier vragen (bij deze) om daar samen naar te kijken. Hij gebruikt PI al een tijdje, dus heeft in ieder geval de ervaring met het programma.
Inmiddels ben ik met DSS bezig geweest. Ik kon mijn master flats van APP niet gebruiken in DSS en nu even geen tijd om die met DSS te maken, hopelijk later komende week wel. Samenvoegen…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Nicolàs, alles kan in Pixinsight, maar ik gebruik Astropixelprocessor voor het stacken/calibreren/ (Ha)(L)RGB samenvoegen. Komeetstacken heb ik een tijd gedaan in Deepskystacker en dat werkt, maar gaat veel beter en eenvoudiger in Pixinsight.
-
InFINNityDeck replied to the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Dank! Ik neem aan dat PI het allemaal in één keer kan, de video laat het processen met kleurenopname zien, maar ik neem aan dat het verwerken van monochroom tot RGB gene probleem is met PI?
Inmiddels heb ik begrepen dat het ook met DSS (Deep Sky Stacker) kan Alleen de RGB combine moet ik dan nog even uitzoeken, maar schijnt weer met GIMP te k…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Je zou deze tutorial eens kunnen proberen:
-
Theunissen replied to the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Interessante opname!
-
InFINNityDeck replied to the topic C/2020F3 Neowise 11 juli 2020 groothoek in the forum Kometen 5 years, 11 months ago
Fraaie plaat, Kees, wat een prachtige hemel!
Nicolàs
- Load More














