Scopedome project Knight Observatory.

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht Scopedome project Knight Observatory.

Viewing 13 posts - 121 through 133 (of 133 total)
  • Author
    Posts
  • #9342
    Theunissen
    Participant

    Dank voor de mogelijkheid om mijn favoriete band nog eens te mogen pluggen :-) :

    Ocean Cloud – Marillion

    https://www.youtube.com/watch?v=q_wiYqK4hqg

    #9343
    KeesScherer
    Participant

    Dank je Rob voor deze aanwinsten!

    #9344
    Theunissen
    Participant

    Als moderator protesteer ik tegen East 17 :-)

    #10140
    KeesScherer
    Participant

    Op deze foto, (vanmorgen vanaf een heuvel in het oosten gemaakt)  kan je mooi zien hoe de scopedome op de punt van een terras staat. Daarom is er vrij zicht in NO, O en W richting.

    #11091
    KeesScherer
    Participant

    Bekijken op 720 P full screen. Dit is een screen recording van de automatische sessie die zojuist gestart is voor de nacht van 21 jan op 22 jan 2016. Totaal zo’n 12 minuten. (ik babbel in het “Engels” de boel aan elkaar omdat ik de video voor mijn Youtube kanaal heb gemaakt ter lering ende vermaak voor mensen die willen weten hoe zoiets werkt…..)

    #14605
    KeesScherer
    Participant

     There is very dangerous bug.

    De Scopedome heeft de rare gewoonte om aan het eind van de sessie eerst keurig naar “park” te gaan, om dan weer even terug te draaien naar de laatste positie en tenslotte weer naar “park”. Niet erg, maar onnodig. Toen ik naar de website van Scopedome ging om te kijken of andere gebruikers daar ook last van hebben trof ik deze hele merkwaardige melding:

    “If you have version 5.1.35 please uninstall it.
    There is very dangerous bug.”

    Ik heb het afgelopen half jaar versie 5.1.35 gebruikt…… Dus gelijk versie 5.1.36 geinstalleerd. En een email naar de customer service van Scopedome om te vragen waarom ze hun klanten niet aktief benaderd hebben hierover en wat nou dat “Dangerous” precies inhield. De Email correspondentie gaat vervolgens in “Pengels” (Scopedome is Pools). De meest uitgebreide toelichting die ik uiteindelijk kreeg: “This is bug connected with rotation limits.” Geen antwoord op mogelijke schade aan mens en machine. Ook tegen beter weten in gevraagd naar de oorzaak van de dome beweging aan het eind van een sessie, Scopedome wil dan teamviewer toegang tot mijn PC, die krijgt niemand en dus alle screenprints opgestuurd en alle logfiles waar ze om vroegen. Antwoord: ” I do not know, I can help you only via TeamViewer service session.” En dat had je mij ook van tevoren kunnen vertellen. Ik heb Scopedome geinformeerd dat ik nu via verschillende fora ga informeren of er andere Scopedomegebruikers zijn met dezelfde ervaring. Scopedome vond dat prima, zolang ik hun antwoorden maar erbij zou vermelden (Ha!).

    Het probleem zit niet in Sequence generator Pro want die geeft maar 1 keer opdracht tot parkeren aan de dome:

    04-27-17 13:46:22.912][DEBUG] [Sequence Thread] Checking RunEndOfSequenceEquipmentOptions, force = True
    [04-27-17 13:46:22.912][DEBUG] [Sequence Thread] In RunEndOfSequenceEquipmentOptions
    [04-27-17 13:46:54.546][DEBUG] [Sequence Thread] Parking telescope…
    [04-27-17 13:46:54.550][DEBUG] [Sequence Thread] ASCOM Telescope: Park message received.
    [04-27-17 13:46:54.550][DEBUG] [Sequence Thread] ASCOM Telescope: closing observatory shutter…
    [04-27-17 13:46:54.552][DEBUG] [Sequence Thread] Dome: Closing Shutter
    [04-27-17 13:47:35.927][DEBUG] [Main Thread] PopulateDataModel:  Transferring view to the data model…
    [04-27-17 13:47:35.931][DEBUG] [MF Update Thread] Performing serialize…
    [04-27-17 13:48:05.010][DEBUG] [Sequence Thread] ASCOM Telescope: parking observatory…
    [04-27-17 13:48:22.840][DEBUG] [Sequence Thread] ASCOM Telescope: Sending park…
    [04-27-17 13:48:35.016][DEBUG] [Sequence Thread] ASCOM Telescope: Parked
    [04-27-17 13:48:35.023][DEBUG] [Main Thread] Aborting sequence timer thread…
    [04-27-17 13:48:35.023][DEBUG] [Main Thread] Sending sequence end notification…
    [04-27-17 13:48:35.023][DEBUG] [Main Thread] Resetting UI elements…
    [04-27-17 13:48:35.023][DEBUG] [Main Thread] Checking if sequence has work left…
    [04-27-17 13:48:35.023][DEBUG] [Main Thread] No work left…

    #14608
    Groenewold
    Participant

    Dat snap ik dan ook nooit, zoiets moet je toch actief opvolgen zou je zeggen, we hebben het hier niet meer over een montering van 200 Euries. Hebben ze een beetje een monopolie op een dome als deze toevallig? Op mijn werk merk ik dan precies hetzelfde, machine van een miljoen, maar support….

    #16416
    KeesScherer
    Participant

    Ook niet onbelangrijk voor mensen met buren die dichtbij wonen, wat is het geluidsnivo van zo’n Scopedome? Stel het audio volume in zodat je de krekels aan het begin van de video net kan horen dan is de weergave realistisch.

    #19506
    KeesScherer
    Participant

    Software Update tijd. Ik heb weliswaar een “If it ain’t broke, don’t fix it” aanpak, maar heb nog af en toe (1 keer per 14 dagen) last van een spontane Windows 7 reboot. Na 14 maanden heb ik de Scopedome PC weer even aan Internet gehangen voor Windows 7 en Sequence Generator Pro updates. SGP ging van versie 2.6.0.17 naar 3.0.2.91. Updates naar een versie groter dan 3 hebben een betaling nodig (In mijn geval 39 US$). De upgradeprocedure is nogal verwarrend, er komt na betaling een email met nieuw wachtwoord dat alleen gebruikt kan worden opde SGP site, voor het her-aktiveren op de PC moet het oude wachtwoord gebruikt worden. Testsequences overdag lopen goed, alleen autofocus zal later getest moeten worden op sterbeelden. En nu maar afwachten of ook die ene instabiliteit nu opgelost is…..

    #19508
    Groenewold
    Participant

    Oehhhh, aan het Internet hangen… dat is wel heel erg tegen je principes. :) Ik gebruik 3.x al wat langer, werkt prima gelukkig. Al wel weer laaang geleden alleen.

    #19510
    Bakx
    Participant

    Vince,
    Is de upgrade naar SGP3.x de moeite waard?
    Ik gebruik nu 2.x met de laatste updates tot tevredenheid.
    Arie

    Ik heb nu ook een probeerversie van MaxDl.
    Maar daar kan ik niet zo veel mee.
    Die loopt voortdurend vast op VBRun conflicten.

    #19511
    Groenewold
    Participant

    Bakx!

    Of de upgrade de moeite waard is is wat lastig te zeggen, zeker als je 2.x al perfect hebt lopen. 3.x voegt zaken toe als een mooie planner waar je meteen ziet of een object op de goede hoogte staat etc. Meer support voor nieuwe gear natuurlijk, en allerhande kleine verbeteringen. Meer hier: http://forum.mainsequencesoftware.com/t/sequence-generator-3-0-is-released/7046

    #19512
    Bakx
    Participant

    Nou ik heb hem hoor

    Was wel mijn equipment profielen kwijt.Die zijn snel opnieuw gemaakt.

    Gelukkig zijn de targets en sequences wel meegekomen.

    Dat planning tooltje is wel handig.

    Arie

    Beetje off-topic. Sorry Kees.

Viewing 13 posts - 121 through 133 (of 133 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top