-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
De melkweg is nu wel zichtbaar, zie filmpje.
-
van Overzee started the topic NGC 281 Packmannevel in the forum Deepsky 5 years, 10 months ago
NGC 281 Packmannevel in het sterrenbeeld Cassiopeia 95 x 180 sec (ofwel 4,5 uur) opnamen in de nachten van 18 en 20 augustus van uit Haarlem. Gemeten SQM ca 19,2-19,5. Gestapeld en bewerkt in APP met Flats Bias en Darks.
De volgende stap is nog 12 x 600 sec H-alpha bijvoegen. Wordt vervolgd.NGC_281_COMB_21_en_18_aug_RES_1-mod-SC-StRES_1R1
-
Dekker started the topic IC1396A Ha-Alpha in the forum Deepsky 5 years, 10 months ago
De had ik opgenomen met de Skywatcher 120 ED en ASI294MC.
10 frames van 300 seconden en 1 frames van 900 seconden.
Bewerkt in APP. ondanks dat het een kleuren camera valt het mij meeSrtonk
-
engels replied to the topic NINA (Alternatief Open Source voor Sequence Generator Pro) in the forum N.I.N.A. 5 years, 10 months ago
Er is een nieuwe versie! (release 18). Ziet er geweldig uit en schijnt vele malen sneller te zijn.
Wim
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Hier het afdraaien van de C naar CS adapter en het beeld zonder IR maar met Light Pollution filter.
Met dank aan Nicolàs voor zijn hulp in dit mini-projectje!IMG_5325Capture
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Volgende fase van het plan was om een Light Pollution filter toe te voegen om de gele gloed van de kwik-hoge druk lampen weg te filteren. Hiervoor heb ik een Sky-Watcher 1.25″ Light Pollution filter bij Robtics besteld. Zodra die binnen was heb het filter uit de 1.25″ behuizing gehaald en hiermee samen met een test Raspberry Pi en de HQ camera…[Read more]
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Gisteren samen met Nicolàs weer een paar aanpassingen gedaan om de AllSkyCam nog wat te verbeten. De eerste stap had ik thuis al voorbereid, namelijk het verwijderen van het IR filtertje volgens deze procedure…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Zo begon je ook, dus nu is jouw trein nog langer?
-
engels replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Zo begon ik ook een aantal jaren geleden. Inderdaad een flinke trein!
-
KeesScherer replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Helemaal gelijk Wim, dat gaat met recht een “Image train” worden. Focuser,Flip mirror, filterwiel, ADC, camera. Of: Focuser, ADC, Flip mirror, filterwiel, camera.
Deze pagina op Sky Inspector over ADC gebruik is heel uitgebreid met prachtige voorbeelden. Weer een stuk verder gekomen.
-
InFINNityDeck replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Waar Wim op duidt, is dat ook binnen de frequentiebanden van de filters een kleurverschuiving optreedt, die je met de ADC kan opheffen. Afhankelijk van de hoogte van de planeet zal dit al of niet opvallen. Persoonlijk gebruik ik ook de ADC in combinatie met mijn ZWO ASI174MM. Om hem af te stellen zet ik eerst de 290MC erachter met het filterwiel…[Read more]
-
engels replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Klopt niet Kees. Er treed een kleurshift op en die moet je corrigeren. Monochroom of niet. Anders krijg je toch randen met blauw en rood.Succes, je bent goed bezig!
-
KeesScherer replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Een ADC ga ik waarschijnlijk niet gebruiken (omdat ik met de monoversie werk), wel een filterwiel. Het zou moeten werken qua backfocus.
-
InFINNityDeck replied to the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Hoi Kees,
Handig wel, je hebt dan een kijker en volgkijker in één.
Zelf stel ik één keer de volgkijker goed af, waarna het heel redelijk lukt de planeet snel in beeld te krijgen. Mocht dat weer eens mislukken, dan is de truc om flink onscherp te focussen zodat de donut zichtbaar is.
Heb je nog genoeg back-focus over voor een ADC?
Nicolàs
-
KeesScherer started the topic Flip Mirror, de handige hulp bij planeetfotografie in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
Een ASI290 sensor is erg klein (3.2mm x 5.6mm) en de brandpuntsafstand van een Mak 180 is groot (zo’n 3150 mm bij gebruik van diagonaalspiegel). Het is elke keer worstelen om een planeet in het beeldveld te krijgen. Een handige hulp daarbij is een flip-mirror systeem zodat je met een b.v. 24mm oculair de planeet midden in beeld kan brengen en…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 10 months ago
-
Musquetier replied to the topic Perseïden 12 augustus 2020 in the forum Meteoren 5 years, 10 months ago
ik had er ook een stuk of 7 à 8 op de AllSky cam die nacht…
-
InFINNityDeck started the topic Perseïden 12 augustus 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 10 months ago
Dit jaar had ik wat meer geluk dan afgelopen jaar met het vastleggen van de Perseïden. Tot circa 2 uur ‘s nachts was het helder. Om even voor twaalf uur heb ik de camera (ZWO ASI 290MC met een te goedkope ZWO CCTV zoom-lens) aangezet. In totaal drie sessies aaneengesloten opgenomen. De eerste met een belichtingstijd van 1 seconde, de andere twee…[Read more]
-
Hartland‘s profile was updated 5 years, 10 months ago
-
Hartland became a registered member 5 years, 10 months ago
- Load More













