Activity › Forums › Astrotechniek › Sterrenwacht › Scopedome project Knight Observatory.
- This topic has 132 replies, 9 voices, and was last updated 7 years, 11 months ago by
Bakx.
-
AuthorPosts
-
September 26, 2016 at 18:57 #9056
KeesSchererParticipant“Blijdschap is mij”. Dit schermprintje is het testresultaat dat mij laat zien:
1) Er is een werkende ondergrondse 220V aansluiting in de Scopedome.
2) Deze IP camera geeft beeld via Wifi door aan een accesspoint in de Scopedome dat via een gigabit switch en een 85 meter lange afgeschermde gigabit Cat 6 kabel aankomt in de gigabit router….
Morgen snelheidstests doen en daarna de zuil waterpas stellen en monteren, de zuilkop waterpas stellen en misschien de GM2000 HPS II monteren.
September 26, 2016 at 19:56 #9057
GroenewoldParticipantI like it when a plan comes together.
September 26, 2016 at 20:46 #9058Theunissen
ParticipantHet zal nu niet lang meer duren!
September 27, 2016 at 06:45 #9064
MusquetierParticipantDat ziet er gaaf uit Kees, daar ga je heeeeel veel plezier van hebben!
September 27, 2016 at 12:24 #9070
KeesSchererParticipantSeptember 27, 2016 at 17:55 #9073Theunissen
Participant2) Deze IP camera geeft beeld via Wifi door aan een accesspoint in de Scopedome dat via een gigabit switch en een 85 meter lange afgeschermde gigabit Cat 6 kabel aankomt in de gigabit router….
@musquetier niets voor jou?September 28, 2016 at 11:14 #9076
KeesSchererParticipantMission control begint vorm te krijgen. Ik heb toch maar gelijk de Esprit 100 APO op de montering gezet. Op het linker laptop scherm SGP, het virtual GM2000 keypad via Teamviewer. Op het rechter scherm de 2 IP camera’s. De “Binnen” camera heeft een handige IR verlichting aan/uit knop zodat je met IR verlichting in de gaten kan houden hoe de bewegingen gaan en daarna IR kan uit zetten. De kans dat de camera de montering gaat raken is nul bij deze opstelling!
September 28, 2016 at 11:37 #9077
GroenewoldParticipantIk snap je ongeduld. ? Het gaat met een goede voorbereiding echt lekker snel, moet heerlijk voelen! Zo’n camera is overigens een goed idee, ga ik ook eens bekijken.
Kan de camera overigens niet alsnog de zuil raken als er echt iets heel erg fout gaat en de kop door blijft draaien in een verkeerde richting?
September 28, 2016 at 11:40 #9078
MusquetierParticipantWelke camera heb je gekozen? Ik was juist ook naar een camera aan het kijken om de zuil te bewaken…
September 28, 2016 at 12:19 #9079
KeesSchererParticipantWelke camera heb je gekozen? Ik was juist ook naar een camera aan het kijken om de zuil te bewaken…
Binnen in de dome gebruik ik een oude Foscam, heeft “maar” 640×480 resolutie, maar daar is prima voor deze toepassing. Is niet meer te koop, dit is een opvolger:
http://www.foscam.nl/index.php/indoor-ip-camera/fi9831p.html
September 28, 2016 at 12:46 #9080
KeesSchererParticipantKan de camera overigens niet alsnog de zuil raken als er echt iets heel erg fout gaat en de kop door blijft draaien in een verkeerde richting?
Dat kan voor 1 positie ruim 45 graden door de meridiaan, maar daar is zowel een software stop als een hardware stop opgezet.
September 28, 2016 at 12:50 #9081Theunissen
ParticipantMission control begint vorm te krijgen.
Dat jachtgeweer op de achtergrond is fantastisch, voor eventuele raddraaiers met een interesse in de inhoud van de dome?
September 28, 2016 at 15:40 #9086
KeesSchererParticipantDat jachtgeweer op de achtergrond is fantastisch, voor eventuele raddraaiers met een interesse in de inhoud van de dome?
We wonen wat achteraf en als rasechte prepper hebben we hier de defensieve systemen goed voor elkaar ?
September 28, 2016 at 15:45 #9087
KeesSchererParticipantWeer een spannende test afgerond, want ik had geen idee hoe de verschillende ASCOM drivers zouden samenwerken (Dome, GM2000, Microtouch Focuser, Canon 6D) Deze test ging vooral om de slave funktie van de dome te testen en tot mijn verbazing werkte dat de eerste keer al. Een test sequence in Sequence generator pro gemaakt waarbij een “foto” gemaakt moet worden van een doel 30 graden boven de oostelijke horizon om 13:00. Alleen moeten ingrijpen om de autofocus te cancelen omdat dat natuurlijk niet werkt overdag…..
September 28, 2016 at 16:43 #9088
GroenewoldParticipantDaaaaaamn Kees, hier kom ik eens naar kijken hoor! En vet gaaf dat je alles met voice-commands kan besturen! ;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.